|
|
Lustrumbrief december 2010 |
|
Lunteren, 5 december 2010
Beste Fergutijnen en
Galiënes!
Na haar voorbericht van 11 november j.l. kan de lustrumcommissie nu
het programma voor het komende lustrumfeest van 5 maart 2011 bekend
maken, onder het motto: Ferguut gaat nog lang niet met pensioen! Mèt het
verzoek om snel in te schrijven!
De locatie
 |
We hebben gekozen voor een dagprogramma op één
locatie. Maar dan wel een locatie die niet alleen sfeervol is,
maar waar we naast culinaire genoegens óók wat cultuur èn natuur
kunnen beleven. We hebben namelijk gekozen voor het landgoed van
Huis Doorn,
centraal gelegen, goed bereikbaar en met eigen
parkeergelegenheid voor de deur. Het grootste deel van het feest zal zich afspelen in
de stijlvolle
Oranjerie ter plekke. |
Daar drinken we koffie en 's middags
borrelen we er in een ander zaaltje, we gaan er het gerenommeerde
restaurant alle eer aandoen en de beste schrijvers van de "brief aan je
jongere ik" zullen er worden bekroond. Natuurlijk zullen speeches, een
diashow en liederen niet ontbreken!
Voor wie wil, zal er in de middag een interessante rondleiding zijn door
het kasteeltje, dat na de eerste wereldoorlog bewoond werd door Kaiser
Wilhelm II. De inrichting van Huis Doorn is afkomstig uit de paleizen in
Berlijn en Potsdam: schitterende meubels, schilderijen en zilver maakten
het de vorstelijke asielzoeker mogelijk om naar zijn stand te blijven
leven. De oorspronkelijke inrichting is nog intact en laat een
hofcultuur zien van Europese allure.
En als het weer een beetje meezit, is er óók nog de mogelijkheid van een
wandeling door het schitterende park van liefst 33 hectare, met
bijvoorbeeld fraaie beelden, een mausoleum en een kopie van de rozentuin
in Potsdam.
Het slotdiner is vroeg gepland, opdat ieder die dat wil bijtijds aan de
terugreis kan beginnen.
Het programma
We verklappen niet alles, maar op hoofdlijnen ziet het programa er zo
uit:
-
11.00 uur: Ontvangst met koffie en gebak in de
Oranjerie van Huis Doorn, Langbroekerweg 10 in Doorn (tel: 0343 -
421020); weerzien van de oude kameraden, terwijl de (nieuwe!)
diashow draait.
-
12.30 uur: Lunch in de Oranjerie, informeel om
de contactmogelijkheden zo groot mogelijk te maken.
-
14.00 uur: Rondleiding door het kasteel (voor
wie zich daar tevoren voor heeft opgegeven) en/of wandeling op eigen
gelegenheid door het kasteelpark. Overigens: de Oranjerie blijft ook
na 14.00 uur tot onze beschikking.
-
16.30 uur: Borrel in de Oranjerie, met enige
festiviteiten.
-
18.00 uur: Diner, deels als lopend buffet, in
de Oranjerie, met bekroning van de beste briefschrijvers; uitreiking
van de bundel.
-
Ca. 21.00 a 21.30 uur: Vertrek van de laatste
deelnemers.
Kosten € 80,00 pp.
Je kunt natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar
we zijn er – ondanks de bijzondere accommodatie – in geslaagd de kosten
relatief beperkt te houden. Wij bieden een arrangement aan met:
-
koffie en gesorteerd gebak
-
lunch met melk/koffie/thee
-
feestdrank bij de borrel
-
diner/buffet met keuzemenu van 3 gangen
-
drie glazen wijn of andere drank bij het diner
-
koffie/thee na afloop
voor € 80,- per persoon.
|
 |
Iedereen krijgt bovendien gratis de brievenbundel uitgereikt.
Wat men verder gebruikt, is voor eigen rekening (pinbon).
Bij de
Oranjerie kan desgewenst per pinpas worden betaald.
De kasteelrondleiding met gids kost niets voor wie een
museumjaarkaart heeft (kan ook nog ter plekke worden gekocht) en anders
€ 7,50 per persoon.
Wandelen door het fraaie kasteelpark is gratis.
Ben je onverhoopt deels verhinderd en kan je slechts één dagdeel
bijwonen, neem dan contact met ons op, dan passen we daar een mouw aan.
En wie graag hulp heeft bij het vervoer, kan via het inschrijfformulier
onze bemiddeling inroepen.
Belangrijk, ook voor wie
niet komt!
Natuurlijk gaan we er van uit dat bijna alle Fergutijnen aanwezig zullen
zijn, maar voor ons als organisatoren is het belangrijk snel het
precieze aantal te weten. Zo hangt het aantal benodigde gidsen voor de
kasteelrondleiding bijvoorbeeld af van het aantal deelnemers. Daarom:
laat snel weten dat je van de partij bent door de mail met het
inschrijfformulier te ingevuld te retourneren (of, als je dat liever
doet, de mail met inschrijfformulier te printen, in te vullen en op te
sturen). Dringend verzoek aan hen die onverhoopt verhinderd zijn om ons
dat óók te laten weten!
Samenvattend:
1. De inschrijving sluit op 24 januari. En je doet
ons een groot plezier door niet allemaal tot de laatste week te
wachten....
2. Het inschrijfgeld van € 80,- voor het lustrum moet worden overgemaakt
naar
de ING-rekening 75.48.79.313 tnv J.M.F.S. van Leeuwen,
betaling
moet uiterlijk 29 januari binnen zijn.
Let op: zonder tijdige betaling
kan een inschrijving niet worden geaccepteerd!
3. Men kan zich nadien echter nog afmelden tot 24 februari bij Joost Nachbahr
(035-6930957 / 06-30974353), waarna de € 80,- wordt gerestitueerd. Bij
afmelding daarna kan hooguit een deel van het bedrag worden
terugbetaald.
4. We gaan er van uit dat wie zich inschrijft, ook bij is met de Ferguutbijdrage van afgelopen en komend jaar. De penningmeester gaat dat
controleren, dus betaal je bijdrage vóór 24 januari aan de
penningmeester van Ferguut:
€ 20,00 op rekeningnummer 4719.26.787 tnv "Wim van Baal, inzake Ferguut".
5. Reminder: vergeet niet om een leuke (of
vermanende, ontroerende, filosofische of wat je maar wilt) brief te
componeren aan jezelf als student! Zorg dat je brief uiterlijk 3 januari
binnen is op 65jaar@ferguut.nl (of desnoods per post op Kralingseweg 97,
3062 HB Rotterdam), óók van die enkele Fergutijn die op het lustrum
helaas verstek moet laten gaan. Tijdige inzending staat garant voor
opneming in een Pennevaere-special.
Vragen of opmerkingen?
Wie vragen, opmerkingen of suggesties heeft, kan ons bereiken via
65jaar@ferguut.nl
of telefonisch via Hans Smulders (0318-481387) en Joost Nachbahr
(035-6930957 / 06-30974353).
Wat zál het leuk worden op 5 maart a.s.!
VENERANDA ERIT SEMPER TIBI AMICITIA
De 13e Lustrumcommissie
Herman Heuver,
John van Leeuwen,
Joost Nachbahr,
Hans Smulders,
Nol Verster.
|